Sydney! - Reisverslag uit Keyser Island, Australië van LangerakSander - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Keyser Island, Australië van LangerakSander - WaarBenJij.nu

Sydney!

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2015 | Australië, Keyser Island

Thomas ging de volgende ochtend naar bayron-bay en ik moest mijn hostel uit omdat het vol was. Helaas hier geen airco en het is vandaag nou juist 30+.
Eindelijk 7 uur geslapen en daarna even boodschappen gedaan in een wat grotere Aziatische supermarkt, waar Thomas mee kwam. Ik kende mijn weg nog nauwelijks.

Om iets voor 1 ben ik Sydney in gegaan, alleen, omdat ik vooral met Thomas was omgegaan en mijn aardige Duitse kamergenoten moesten werken. Heb gelopen van Railway square (waar ik dus eerst zat) naar Hyde Park, en van daar uit ben ik de Sydney tower ingegaan, het hoogste punt van Sydney. Je kan er 80 km ver kijken en je ziet wat voor ziek grote stad het dan Is.
Daarna slingerend door de straten gegaan, het ene naar het andere mooie gebouw tegenkomend. Uiteindelijk in de rocks aangekomen (oudste deel Sydney), dit stond alleen pas voor de volgende dag op het programma, maar iets afbuigend kwam ik om een uur of half 5 (?) aan in de haven. Heel leuk om het nu eens in het echt te zien. Ik ben hier gebleven tot het donker was en heb ongelooflijk veel foto's gemaakt, tot dan toe had ik me nog zo goed in bedwang kunnen houden haha.

Zittend bij het Opera House ving ik een gesprek op dat een man aanging met een groepje jonge Aziatische jongens. Hij had het over het Aziatische kwalificatietoernooi voetbal maar dat groepje kon nauwelijks Engels. Ik ging toen met die man praten en het was enorm gezellig, zijn vrouw bleek Nederlandse ouders te hebben, zelf weliswaar in Aussie geboren. Ik met haar in gesprek, vervolgens aan de vrienden voorgesteld want ze was jarig en toen ik de swarrodski sieraden voorbij zag komen, de kleren zag en hoorde waar ze allemaal waren geweest toen besefte ik dat ik met tamelijk welvarende types te maken Had. En daar stond ik dan met mijn petje achterstevoren tussen haha. Ik mocht ook geen drinken voor ze halen, besteed het geld maar aan mijn land zeiden ze. Maar o wat vonden ze mijn reis vet. (voor de ak gasten, Ik kon het niet laten om over gentrification/pussyfication te beginnen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Keyser Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Februari 2015

Route Googee naar Bondi

18 Februari 2015

Sydney!

13 Februari 2015

Daar gaat ie dan!

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 1254

Voorgaande reizen:

04 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

23 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: